Prezident Sany Heavy Machinery (Rýpadla) hovoří s Andy Brownem o globálním prodeji rypadel, elektrických zařízení, autonomních funkcích a globálních ambicích společnosti.
Sany je jedním z předních světových výrobců stavebních strojů – podle nejnovější Yellow Table, žebříčku největších světových výrobců originálních zařízení podle počtu prodejů, je na čtvrtém místě v globálním prodeji rypadel.
Když přišla nabídka na rozhovor s panem Yu Hong Fu, který ve funkci předsedy a prezidenta vede celosvětovou divizi rypadel, ihned jsme se rozhodli tuto nabídku přijmout, i když bylo jasné, že budeme potřebovat tlumočníka.
Pan Yu byl přátelský a na konci rozhovoru si udělal čas a popovídal si s námi o fotbale a o přednostech anglické a čínské fotbalové ligy.
A k pozitivní náladě měl dobrý důvod, protože divize rypadel Sany loni zaznamenala rekordní prodej přes 98 000 strojů. Přibližně 90 procent prodejů se uskutečnilo v Číně, ale pan Yu uvedl, že růst prodejů na zámořských trzích považuje za klíčový pro obchod.
Uvedl: „Na zámořských trzích, s výjimkou Číny, Sany zvýšilo prodeje o 80% ve srovnání s předchozími lety. Zámořským trhem číslo jedna pro Sany je Indie. Prodeji se velmi dobře daří také v USA a v evropských zemích.”
Tento nárůst o 80% je zjevně značný, ale startuje z relativně nízké úrovně. Odhaduje, že celkový příspěvek zámořských prodejů skupiny Sany je pouze kolem 10%.
Pan Yu dodal: „Abychom se stali přední globalizovanou společností, musíme zvýšit prodeje na našich zámořských trzích.
Pan Yu Hong Fu potvrdil: „Nyní je velmi důležité, aby naše stroje byly inteligentní”
“Náš produkt se stává pro zákazníky na zámořských trzích populárním a je jimi stále více akceptován. Naším cílem je vyrábět kvalitní výrobky – to je základem všeho.”
Zaměření na globální expanzi
Společnost je lídrem na trhu v zámořských teritoriích, jako je Indonésie a Thajsko. Pan Yu Hong Fu prozradil, že existují čtyři strategické trhy, na které se společnost zaměřuje, a to Austrálie, Evropa, Japonsko a Severní Amerika.
Mezi výzvy pro společnost, která chce být globální a zvýšit prodeje na trzích po celém světě, patří přizpůsobení strojů četným různým emisním předpisům a uspokojení poptávky zákazníků na trhu. Například to, co zákazníci chtějí ve Spojených arabských emirátech, se liší od přání zákazníků například v Argentině, v Kanadě nebo v Německu.
Pan Yu řekl: „Požadavky zákazníků v různých zemích a regionech po celém světě jsou různé. Vše, co může Sany udělat, je využít naše silné možnosti výzkumu a vývoje ke splnění těchto různých požadavků z celého světa.
“Rádi poskytujeme zákazníkům produkty s různým volitelným vybavením, aby si mohli vybrat co chtějí a aby se splnily jejich specifické požadavky pro různé aplikace.”
Je nepochybné, že pokud chce společnost Sany naplnit své celosvětové ambice, musí zvýšit prodej na trzích po celém světě. Je však také pochopitelné, že se zaměřuje především na Čínu, vzhledem k tomu, že domácí trh této firmy je největším světovým odbytištěm stavebního vybavení.
V roce 2020, kdy zbytek světa zaznamenal pokles prodejů, se tržby v Číně zvýšily, a to přesto, že Čína byla již v roce 2019 velmi silným trhem.
Stroje jsou připraveny při stavebním boomu nahradit lidskou pracovní sílu
Existují obavy, že stavebnictví v Číně může ze současných závratných výšek klesnout. Země již zažila značné propady, které následovaly po velkých konjunkturách. V současné době se očekává, že pokles bude pozvolnější než dříve.
Pan Yu si je trhem jistý a prohlásil: „Je nepochybné, že v příštích několika letech bude čínský trh nadále velmi silný. V Číně je trendem, že stavební stroje jsou stále oblíbenější a nahrazují lidi.”
Tento trend nastupuje nejen Číně, ale i v mnoha dalších regionech po celém světě.
Pan Yu vysvětlil: „V uplynulém desetiletí bylo naším hlavním cílem zvýšit odolnost a spolehlivost našich strojů, což je klíčový faktor. Nyní je však velmi důležité, aby naše stroje byly inteligentní.“
“Celý tým výzkumu a vývoje společnosti Sany vynakládá velké úsilí, abychom mohli vyrábět moderní rypadla, abychom na strojích aplikovali více telematických systémů, prostě aby naše stroje byly chytřejší.“
“Také jsme vynaložili velké úsilí na výrobu čistě elektrických a autonomních strojů. Na vyspělých trzích brzy uvidíte elektrická a autonomní rypadla.”
Vedoucí divize rypadel Sany tvrdí, že společnost již má „v kapse“ technologii pro autonomní rypadla. Jde však spíše o to, jak bude aplikována, a také o definování správného cenového bodu a hodnoty pro zákazníky.
Zaměřeno na čínský cíl dekarbonizace „30 · 60″
Jedním z velkých světových trendů, pravděpodobně tím vůbec největším, je udržitelnost. Vzhledem k tomu, jak čínská vláda prosazuje tento trend, je
jisté, že čínští výrobci budou hrát klíčovou roli při vývoji elektrických strojů, které budou stále více nabývat na oblibě.
Pan Yu označuje politiku čínské vlády v oblasti dekarbonizace „30–60“ za klíčovou hybnou sílu, kvůli které firmy investují stále více času, peněz a zdrojů do elektrických zařízení.
Tuto politiku lze shrnout tak, že země se zavazuje zvyšovat emise uhlíku nejdéle do roku 2030, pak by tyto emise měly klesat a Čína by dosáhla uhlíkové neutrality v roce 2060.
Vzhledem k tomu, že tato země je v současnosti největším producentem uhlíkových emisí na světě, musí dojít ke skutečně radikální změně. To je jeden z důvodů, proč vláda upřednostňuje a prosazuje elektrickou energii.
Trh s elektromobily v Číně je rozsáhlý. V roce 2020 bylo prodáno přibližně 1,3 milionu elektromobilů, což je zhruba 40% celkového světového trhu.
Většina minirypadel Sany se prodává v Číně, přestože prodeje na zámořských trzích v současné době rostou
Pan Yu dodal: „Pro výrobu elektrických strojů existují v Číně velmi dobré předpoklady. Čínský elektrický průmysl stojí na silných základech.“
“Automobilový průmysl v Číně nám poskytl velkou podporu, takže s automobilovým průmyslem úzce spolupracujeme a sledujeme jeho vývoj.”
Při pohledu do blízké budoucnosti pan Yu poukazuje na to, že v Číně – stejně jako na mnoha trzích po celém světě – je nedostatek kvalifikovaných strojníků. Proto společnost Sany uvede v příštím roce na trh řadu produktů, které strojníkům usnadní práci. Ty budou zahrnovat umělou inteligenci (AI), která rozpozná strojníkovy návyky a pomůže mu vybrat správný postup.
Pan Yu také představil vizi společnost do budoucna, podle které bude existovat propojené staveniště, kde stroje budou mezi sebou komunikovat a pracovat samostatně. Dodal však, že aby se tato vize stala realitou, bude potřeba ještě nějaký čas.
Na závěr pan Yu řekl: „Je nepochybné, že autonomní a elektrické stroje jsou trendem. Celé odvětví jde tímto směrem, ale abychom viděli výsledky, potřebujeme ještě určitý čas.”
Je to ten správný směr jízdy, kde se tempo pokroku značně zrychluje.
Zdroj: https://www.international-construction.com/news/Industry-interview Sany-builds-towards-a-sustainable-future/8013739.article? utm_source=Newsletter&utm_medium=Email&utm_campaign=World Construction-Week-3rd-August-2021